۱۳۹۰ اسفند ۶, شنبه

"دیپلماسیِ شورت در مجلسِ شورا" عکس و مطلب واقعی است / مسیح علینژاد


پیشاپیش از انتشار این عکس و تیتر باید عذرخواست اما این بخشی از واقعیت است که در راهروهای مجلس شورای اسلامی ایران جریان داشته و اینبار شکارِ خبرنگاران پارلمانی شده است.

این کابین های کوچکِ چوبی که می بینید در راهروهای پارلمانی، معروف است به «کازیه» ی نمایندگان. کازیه که می گویم یاد اتهام اصولگرایانه شان می افتم که در کیهان نوشته بودند خبرنگار اخراجی فیش حقوقی نمایندگان را از کازیه ی آنان دزدیده است و حتی می گفتند که دوربین های مداربسته نیز صحنه ای از دستبردِ خبرنگار به کازیه یک نماینده را ضبط کرده اند. من که چنین نکرده بودم اما تازه دریافتم که چون حضرات در درون و برونِ کازیه شورت و مهماتی از این دست را نگهداری می کردند انقدر نگران دستبرد و دزدی بوده اند تا افشا و انتشار میزان حقوق و پاداش و مزایای شان.

احسان مهرابی هم از آن جمله خبرنگاران پارلمانی است که دیگر حضورش را در مجلس خوش نداشتند و اینک در خودنویس شرحِ این ماجرا را چنین توصیف کرده است که شورتِ مذکور متعلق به حجت الاسلام ناصری همان نماینده ای است که بعدها به عنوانِ نماینده ایران در واتیکان انتخاب شد تا به دیدار پاپ برود، مانده ام با دیپلماسی مبتنی بر شورت و آویزان سازی؟


نگویید این تحقیرِ یک انسانِ است و انتشار عکس و نقدِ نماینده با استناد به یک کار ساده لوحانه یا ساده دلانه ای که انجام داده است، اخلاقی و انسانی نیست، غیر اخلاقی کار اوست که تمام حیثیت و آبروی همان اندک مردمی که به او رای داده اند را هم مثل همین شرت خیس، آویزانِ درگاه مجلس کرده است و جایگاه نمایندگی را هم بدل به جک.

تازه وقتی هم بر می گردد سر کازیه اش و آثاری از شورت نمی بیند با صدای بلند فریاد می زند که آیا کسی شورتِ او را ندیده است. خانم رفعت بیات یکی دیگر از نمایندگان مجلس هفتم بود که کازیه اش نزدیک این کازیه قرار داشت و ظاهرا تشری هم به ناصری زد و ناصری هم گفته است که مایوی ایشان بعد از شنا خیس بود و آویزانش کرد تا خشک شود فقط تصور کنید حضرت حجت الاسلام این حقِ آویزان سازی مایو و شورت را برای همان کازیه ی کناری خود یعنی خانم رفعت و باقی نمایندگان مجلس هم قايل بود آنگاه چه نمایی از راهروهای پارلمان در قاب عکاسان می نشست؟

حالا حجت الاسلام ناصری شده است کاندیدای نهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در شهر بابل و سوال این است که آیا در ایام انتخاباتی همین عکس هم در شهر نمی گردد تا همان اندک مردمی که هنوز این مجلس را خانه ی ملت می دانند بدانند رای شان گاهی به همین سادگی به مجلس شورت تفسیر می شود نه مجلس شورا؟

به اشتراک بگذارید:

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader ::

۳ نظر:

  1. بر ای همین کارهاست که میروند در شهرهای دیگر کاندید میشوند .زیرا در شهرستانها خیلی از مردم امکانات دسترسی به اینترنت و دیدن این شیرین کاریهای آقایان رو ندارند و ایشان راحت تر میتونند رای جمع کنند.

    پاسخحذف
  2. 100 در صد صحیح است .نباید رای داد باید مشروعیت این نظام از بین برود.

    پاسخحذف
  3. درودبرمسیح علینژادهنرمندنابغه وخبرنگاربسیارداناوباسوادوسخنگویی بی نهایت مجرب وتوانمندوزیبارویی جذاب ادیب وروشنفکری بی همتا وشجاع وباشهامت که شجاعانه خیانتها وجنیایتهای این تبهکاران راافشامیکند

    پاسخحذف